Usein kysyttyä

Tilaus

Maksutavat / Laskutusasiat

Kysymykset / Yhteystiedot / Aukioloajat

Toimitus

Takuu / Palautusoikeus / Vakuutus

 

Tilaus

Minulla on ongelmia tilaamisen kanssa, miten toimin?

Varmistakaa, että kaikki teitä koskevat tiedot ovat oikein täytetty. Mikäli ongelma jatkuu, voitte ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Miten tuotteen tilaus tapahtuu?

Tilauksen luotte itse verkkokauppamme kautta. Voitte siirtää tuotteen ostoskoriin painamalla ”Osta”- painiketta. Ostoskorin löydätte sivun oikeasta ala-reunasta. Tämän jälkeen voitte siirtyä kassalle, johon lisäätte tietonne sekä vahvistatte tilauksenne. Lue lisää sivulla Ostokset ja maksu. Huomioittehan, että tehdesänne tilauksen on teidän aina tarkistettava että täytätte tilausta koskevat vaatimukset ja että kaikki kyseiset tiedot pätevät tilausvahvistuksessa. Lisätietoa löydätte sivulta Yleiset ehdot.

 

Voinko itse muuttaa tilaustani jälkikäteen?

Valitettavasti ette itse voi muokata tilaustanne sen lähettämisen jälkeen. Pyydämme teitä tässä tapauksessa ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai sähköpostitse. Autamme teitä mielellämme!

 

Miten voin seurata tilauksen toimitusta?

Kun olemme vastaanottaneet tilauksenne, saatte tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tässä erillisessä sähköpostiviestissä saatte linkin toimituksen seurantasivuille. Linkin kautta voitte seurata tuotteenne toimitusta keskusvarastoltamme aina kotiovellenne asti.

 

Sisältävätkö kaikki hinnat tretti.fi -sivulla arvonlisäveron ja toimituksen?

Tuotteidemme hinnat eritellään euroissa, ja sisältävät aina arvolisäveron (ALV). Toimituskulut eivät sisälly hintaan. Pidätämme oikeuden korjata hintamuutoksia verkkosivuillamme tästä ilman erillistä tiedotusta.

 

Kuinka turvallisuus toimii tretti.fi -sivuilla?

Kaikki tarjoamamme maksutavat ovat turvallisia, ja asiakastietojen käsittely tapahtuu salattuna korkeinta turvatasoa noudattaen. Tilauksen yhteydessä hyväksyt, että tallennamme sekä käytämme tietojasi täydellistääksemme sitoutumisemme teitä kohtaan. Tallennamme myös osan välillämme käyneistä keskusteluista sähköpostitse, varmistaaksemme odottamiasi palvelun toimenpiteitä.

 

 

Maksutavat / Laskutusasiat

Minkälaisia maksutapoja tarjoatte?

Tehdessänne ostoksia verkkokauppamme kautta, veloitetamme maksun suoraan VISA tai MasterCard-pankkikortillanne tai Internet-pankin kautta. Lue lisää maksutavoistamme sivulla Ostokset ja maksu .

 

Voiko tilamaani tuote maksaa laskulla?

Teillä on myös mahdollisuus maksaa tilauksenne laskuna. Lisätietoja maksutavoistamme löydätte sivulta Ostokset ja maksu

 

Voiko yritys maksaa tilauksensa laskulla?

Myös yrityksillä on mahdollisuus maksaa tilauksensa laskulla. Lisätietoja sivulla Ostokset ja maksu

 

Milloin maksu veloitetaan kortiltani mikäli maksan tilaukseni kortilla?

Maksu veloitetaan kortiltanne välittömästi. Emme tällä hetkellä kykene pidättämään veloitusta kunnes tuote on toimitettu. Emme myöskään pysty varaamaan tuotteita niiden ostosta odotellessa. Veloitus on riippumaton siitä onko tuote jäännös-tilaus vai ei, jolloin meillä ei ole suoraa yhteyttä toimittajan varastotilanteeseen.

 

Saanko kuitin ostoksistani?

Lähetämme teille tilausvahvistuksen sähköpostitse joka toimii sekä kuittina että takuutodistuksena. Lisäkysymyksiä voitte aina esittää asikaspalveluumme. Palvelemme teitä osoitteessa [email protected]

 

Kysymykset / Yhteystiedot / Aukioloajat

Kuinka voin tarvittaessa saada teiltä lisätietoja?

Lähetämme suurimman osan tiedoista sähköpostitse, joten varmista, että lisäätte tilaukseenne oikean sähköpostiosoitteen. Seuraa sähköpostiasi säännöllisesti, kunnes tilauksenne on saapunut. Voimme tarvittaessa ottaa yhteyttä asiakkaisiin myös puhelimitse.

 

Mistä voin löytää lisätietoja tietystä tuotteesta?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme parhaan kykymme mukaan. Voit myös löytää lisätietoja valmistajan omalta kotisivulta. Löydätte linkin kyseiselle huoltajalle tuotteen tietoruudusta.

 

Onko teillä kivijalkamyymälää?

Meillä ei ole myymälää Suomessa. Myymällä tuotteitamme verkkokaupassa, vältymme korkeilta huoneistovuokra-, myyntipalkkio- sekä varastointimaksuilta. Vähentämällä omia kulujamme, voimme tarjota asiakkaillemme edullisempia hintoja.

 

Mitkä ovat aukioloaikanne?

Asiakaspalvelumme palvelee teitä sähköpostitse arkipäivisin klo 08:00 – 17:00. Lauantaisin ja sunnuntaisin asiakaspalvelumme on suljettu mutta itse verkkokauppamme on aina avoinna.

 

Toimitus

Toimitatteko tuotteitanne Suomen ulkopuolelle?

Tilatessanne tuotteesi Tretti.fi-sivuilta, voimme ainoastaan toimittaa tuotteen Suomeen. (ei Ahvenanmaalle). Mikäli haluatte toimituksen Ruotsiin tai Norjaan voitte tehdän tilauksen kyseisen maan sivuston kautta. Ruotsi: www.tretti.se Norja: www.tretti.no.

 

Kuinka pitkä on toimitusaikanne?

Toimitamme tilauksen tavallisesti 3-7 työpäivän sisällä. Toimitus saattaa viivästyä, jos tuotetta ei ole saatavilla toimittajalta. Luonnollisesti yritämme toimittaa tuotteenne teille mahdollisimman pian. Lisätietoja löydätte sivulta Toimitustiedot.

 

Toimitetaanko kaikki tuotteet kotiini?

Kaikki suurikokoiset ja painavat tuotteet toimitetaan kotiinne. Huolitsija ottaa teihin yhteyttä etukäteen puhelimitse, jotta voitte sopia toimituksen ajankohdasta. Pienemmät tuotteet kuten pölynimurit, mikroaaltouunit sekä keittiökoneet toimitetaan lähimpään Itellan/Postin noutopisteeseen. Saatte ilmoituksen tekstiviestitse kun tuotteenne on noudettavissa. Mikäli ette ole maininneet matkapuhelinnumeroanne, saatte saapumisilmoituksen postitse tekstiviestin sijasta. Saatte saapumisilmoituksen huolimatta siitä, onko tekstiviesti saapuneet teille vai ei.

 

Otetaanko minuun yhteyttä ennen toimitusta?

Itella on puhelimitse yhteydessä teihin toimituksen ajankohdan sopimiseksi kun kyseessä on esim. kodinkone joka on suuri ja/tai painava tilaus. Pienimmistä postipaketeista saatte saapumisilmoituksen tekstiviestitse. Lisätietoja tarvittaessa löydätte sivulta Toimitustiedot.

 

Voinko antaa useamman puhelinnumeron toimituksen sopimista varten?

Voimme välittää huolitsijalle ainoastaan yhden puhelinnumeron. Suosittelemme, että annatte puhelinnumeron, josta teidät tavoittaa helpoiten päiväsaikaan, mieluiten matkapuhelinnumeronne. Tiedotukset pienikokoisista toimituksista lähetetään pääasiassa tekstiviestinä.

 

Voinko valita toimituspaikaksi eri osoitteen kuin väestörekisteriin kirjatun?

Kyllä. Tehdessänne tilausta verkkokauppamme kassalla, voitte mainita vaihtoehtoisen toimitusosoitteen.

 

Täytyykö minun olla kotona vastaanottamassa toimitukseni?

Huolitsijamme toimittaa tilauksia tavallisesti arkipäivisin, klo: 8:00-17:00 välisenä aikana. Teihin otetaan yhteyttä etukäteen puhelimitse, jolloin kyseinen huollitsija ehdottaa ajankohtaa toimituksellenne. Huomioi, ettei toimitus ilta-aikaan, ei ole mahdollista. Kotiintoimitettavien lavakuljetusten yhteydessä, on tilaajan oltava paikalla kuittaamassa, että toimitus on vastaanotettu. Kun kyseessä on pienempi pakettitilaus, toimitetaan se lähimpään Matkahuollon-noutopisteeseen, jolloin vastaanotto itse toimitushetkellä, ei ole välttämätöntä. Lisätietoja löydätte sivulta Toimitustiedot.

 

Voinko itse hakea tuotteeni varastostanne?

Valitettavasti ette itse voi hakea tuotettasi meiltä.

 

Mistä löydän lähimmän noutopisteeni?

Voitte itse löytää lähimmän noutopisteenne Itellan verkkosivulta, osoitteesta http://www.itella.fi/online-palvelut/tyokalutjalaskurit/postit-haku.html. Tietyissä tapauksissa paketti saatetaan toimittaa muihun läheisiin Itellan/Postin noutopisteisiin, johtuen postinumeroalueista yms. Voitte ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli nouto kyseisestä pisteestä ei onnistu.

 

Kannetaanko kodinkone sisälle asuntooni?

Useimmilla alueilla sisältyy toimitukseen myös koneen kanto valittuun huoneeseen. Asiakas on velvollinen avustamaan tuotteen kannossa, mikäli apua tarvitaan. Palvelu sisältyy hintaan riippuen postinumeroalueesta. Voit tarkistaa asiakaspalvelustamme kyseisen palvelun saatavuuden asuinalueellasi. Jos alueellasi ei ole palvelua saatavilla, sisältyy toimitukseenne sen kanto rappukäytävänne edustalle tai tontin rajalle. Lue lisää sivulta Toimitustiedot.

 

Toimitatteko vanhan tuotteeni pois?

Tarjoamme nouto-palvelua, mikä merkitsee vanhan tuotteenne kuljetusta kierrätykseen, minkä voi tämän jälkeen ostaa kassalta. Lisätietoja nouto-palvelusta löydätte Toimitustiedot-sivultamme.

 

Mitä tapahtuu jos toimitukseni viivästyy?

Koska kaikkia tuotteita ei löydy keskusvarastostamme, joudumme toisinaan tilaamaan tuotteita suoraan valmistajalta. Mikäli oman tilauksemme toimitus viivästyy, seurauksena saatat joutua odottamaan tuotettasi arvioitua kauemmin. Emme täten voi taata, että tuote saapuu tiettynä päivänä. Ilmoitamme tietoomme tulleista viivästyksistä toimituksen seurantasivuilla. Saat linkin toimituksen seurantasivulle erillisessä sähköpostiviestissä tilausvahvistuksen lähettämisen yhteydessä. Linkin kautta voit myös nähdä, onko tuotteesi lähetetty. Asiakkaana sinulla on aina oikeus purkaa kauppa toimituksen viivästyessä. Teemme kaikkemme, jotta voisimme toimittaa tilauksen. On kuitenkin tilanteita, jolloin tilauksen toimittaminen ei ole mahdollista, esimerkiksi silloin, kun tuotteen valmistaminen on lakkautettu. Tretti pidättää täten oikeuden vapauttaa itsensä toimituksen viivästymisen aiheuttamista korvausvaatimuksista.

 

Miten toimin jos tuotteeni on vahingoittunut sen kuljetuksessa?

Mahdollisista kuljetusvaurioista tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme 7 työpäivän kuluessa siitä kun olette vastaanottaneet toimituksen. On todella tärkeää, että avaat ja tutkit tuotteesi huolella, sekä pakkauksen ulko- että sisäpuolelta, heti sen vastaanotettuasi. Huomioittehan, että pakkaukset ja paketoinnit tulee säilyttää, jotta nämä voidaan tutkia kuljetusvauriota selvittäessä. Mikäli havaitsette kuljetusvaurion, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa: [email protected]

 

 

Takuu / Palautusoikeus / Vakuutus

Mitä teen, jos tuotteeni menee rikki?

Jos tuote kaikkien odotusten vastaisesti menisi rikki, voitte ensikädessä ottaa yhteyttä suoraan valmistajaan joka sitten voi suositella lähintä korjaamoa. Mikäli kyseessä on suurikokoinen tuote esim. pesukone, korjataan tuote kotonanne. Tilausvahvistus toimii takuutodistuksena.

 

Miten takuu ja palautusoikeus toimii?

Voitte perua tilauksenne 14-päivän sisällä siitä kun olette vastaanottaneet tuotteen etämyyntilain mukaisesti. Tretti.fi myy kaikki tuotteensa 1-vuoden takuulla. Lisätietoja löydätte sivulta Palautussoikeus ja takuu.

 

Voinko tilata teiltä vakuutuksen tavallisen takuun lisäksi?

Valitettavasti emme tällä hetkellä tarjoa lisävakuutuksia.

 

Suosikit

Stäng